onsdag 22. juni 2011

Snart sommerferie.

Vi er kommet til St.Hans og sola snur. Det går mot en ny høst og vinter igjen, men først skal vi ha noen uker med sommer. (Får vi håpe.) Det blir nok en del fotografering, men de tyngste objektivene blir litt mindre brukt. Får heller bære på telt, fiskestang eller breutstyr.

Det er noen uker siden jeg var ved Østensjøvannet, så jeg tok meg en kveldstur for å finne ut om det var noen av den nye generasjonen toppdykkere å se. Jeg så ingen av den sorten verken bak eller på ryggen til en av foreldrene, men et svanepar og ei sothøne med unger. Det ble i hvertfall noen bilder i kveldslyset.





En hissigpropp skal hindre grågåsa fra å komme i nærheten av de søte små¨.




Jeg fant en horndykker i en av kanalene mellom alt det grønne. Et helt annet miljø enn tidlig på våren.






Etter noen timers venting var det bare å begi seg hjemover. 


GOD SOMMER!!!!!!!!!!!

3 kommentarer:

  1. Nydelige bilder i vakkert kveldslys. Jeg er vokst opp ved Østensjøvannet, og kjenner det rike fuglelivet der.

    SvarSlett
  2. En underbar bildserie i ett magiskt ljus!
    Ha en trevlig midsommar.
    /Ingemar

    SvarSlett
  3. Takk for hilsen.

    Nå blir det litt jobb før topp og fiskrturer.

    SvarSlett